Depeche Mode Czechia
Fanklub Depeche Mode pro Českou a Slovenskou republiku

Soukromá zóna


Hlavní navigace



Depeche Mode Czechia

Aktuální srazy



Před 21 lety přivezli Depeche Mode Devotional do Prahy (video)

Ilustrativní: Před 21 lety přivezli Depeche Mode Devotional do Prahy (video)

Co jste dělali touhle dobou před 21 lety? Jak si dobře pamatuji, tak mnoho z Vás postávalo před branami letenského stadionu a očekávalo něco úžasného...

Ano, 18.6.1993 přivezli Depeche Mode Devotional Tour do Prahy a tisíce fanoušků na koncert čekalo u letenského stadiónu od rána...někteří i noc předtím...tak přitažlivou sílu měli v té době Depeche Mode ve složení Dave Gahan, Martin L. Gore, Alan Wilder a Andy Fletcher...

17. červen 2014 o 14:53 • Dangerous • Články

Diskuze

Uživatel: bubak

bubak      1   17. červen 2014 o 20:30

To je hrozný jak to letí. Je to jak kdyby to bylo nedávno. Bylo to poprvé a pro mě nejvíc.


Uživatel: Pavel.Z

Pavel.Z      2   17. červen 2014 o 21:11

I já tam byl, jedl, víno pil.
Martin jak z růže květ a Dave jakbysmet.
Everything Counts, zvonec a koncertu byl konec :(


Uživatel: Ringo

Ringo      3   17. červen 2014 o 21:28

ten full koncert je masakrální, divočina. Škoda že jsem tam nemohl být. Člověk kdyby nevěděl, tak by ani nepoznal, že tam bylo u skupiny něco špatně. Dave pěvecky v luxusní formě, ten jeho hlas tam krásně drtí prostor, no síla.


Uživatel: little 33

little 33      4   17. červen 2014 o 21:34

Ringo: nenech se zmást, bylo to poznat.


Uživatel: neon

neon      5   18. červen 2014 o 8:36

Mal som cest vidiet Devotional 2x. Praha a Vieden. U mna to je show cislo 1!!! Bola to audiovizualna suhra. Vzdy ked vidim zaznam z Devotional-u mam mraz na chrbte, hlavne pri In your room.
Subjektivne - nic lepsie po tomto neponukli. smile


Uživatel: Dangerous

Dangerous      6   18. červen 2014 o 9:07

Já ti nevím little33, ale ani já to nějak nevnímal, jestli je u skupiny něco špatně...vnímal jsem ten adrenalin během celodenního čekání, sprint pod podium, čekání, vlny, ne mexické ale zmítání se publika sem a tam, který ještě vylepšoval ten chytře natažený igelit na plochu smile no odehráli něco Toyen, ale když začalo Higher Love, tak to byla euforie, která se nedala zastavit několik týdnů, měsíců poté...už jsem kdysi sem napsal, že potom co jsem viděl naživo Devotional, tak jsem se nemohl dívat na 101, přišla mi hrozně popíková smile Ale to byla ta euforie z té úžasné show…aspoň tak vypadala v mých očích…jestli to bylo jen pozlátko, a kapela byla ve skutečnosti ve špatné formě, rozhádaná, atd, to bylo to poslední co mě zajímalo…a když Dave rozjel tu svojí “chůzi” během Enjoy (na Devotional filmu tak nevyzní), tak to byl masakr motorovou pilou smile


Uživatel: Mercy

Mercy      7   18. červen 2014 o 11:30

Dangerous: jj musím s Tebou naprosto souhlasit. Jen nevím jestli to nebylo i tím věkem, ale tak nějak jsem to neviděla nebo nechtěla vidět, že je něco špatně. Možná to bylo tím štěstím, že tam můžu být. Nedá se to popsat, jak moc to pro mě dodnes znamená


Uživatel: blackhound

blackhound      8   18. červen 2014 o 12:03

18.6.1993 - nejkrásnější den mého pubertálního období, ne-li vůbec smile Zážitek, který už se nikdy nebude opakovat..


Uživatel: Síma XJ 600

Síma XJ 600      9   18. červen 2014 o 13:49

...nemám k Vašim komentářům co dodat, protože vše je již napsáno…...pro mne je to TOP zážitek hned po porodech dětí..... co cítím se nedá popsat, možná si to uvědomuji až teď, ale jsem neskutečně vděčná svému otci, za podporu a odvoz!!!! Jak já byla šťastná grin grin. Jako by to bylo včera


Uživatel: Síma XJ 600

Síma XJ 600      10   18. červen 2014 o 13:53

...ale byl to masakr, tam jsem poprvé zažila mít žebra místo páteře a opačně grin, od té doby už to celkem ujde, ty tlaky už nejsou .... vzhledem k věku by to nemuselo být úplně OK, ale myslím, že bych to dala znovu a znovu…a ráda:)


Uživatel: Ringo

Ringo      11   18. červen 2014 o 20:18

já jsem si vždycky říkal u dokonalého Devotionalu od Corbijna - je to retuš, zpěv je tam tak perfektní, že mi bylo jasné, že jakoukoliv chybku doplnili z dalšího záznamu, kde to bylo dobře. No jak jsem se včera kouknul na fullshow z Prahy, tak jsem měl pořád v hlavě myšlenku, sakara, tohle není možné, kdo retušoval tohleto? Že by pan Heroine, který udržel Dava v naprosto dokonalém konstantním výkonu? Je to zvláštní, člověk by čekal že budou vidět následky sjetí z předchozího večera, zničený hlas drogami a ono to tam zatím teda není, no. Myslím že auva už to bylo až na Exotic Tour, tam měl hlas Dave vyřízený. Takže fakt bledá závist, že jste tam někteří byli (v té Praze 93) . Jinak vzpomínám si na nějaký rozhovor DM společně s U2, oni se v té Praze nějak zrovna setkali (bylo to v Praze?) a jestli si to dobře pamatuji, tak měl Dave vlastně zrovna asi čisté období, protože tam Bono říkal, že jej obdivuje že vydrží být už delší dobu Dave čistý.

No ale jinak teda závidím ještě více těm, kteří zažili Prahu 98. Tam měl Dave i účes ok a nemetal tam těmi dlouhými vlasy:-)


Uživatel: daveinmyhead

daveinmyhead      12   18. červen 2014 o 20:54

bohužel na koncertě jsem nebyla,nemůžu posoudit,znám jen z DVD,ale musím říct,že hlasově to byla bomba. jinak se mi na to dívá blbě.Dave vypadá děsně jetě a sjetě .Na druhou stranu vždycky při INY mám husí kůži.taky při Halo,Stripped ...Devotional působí tajemně ,taky dost depresivně..jako nějaký sen,modré světlo, sjetá kapela ,Dave v transu… se vůbec divím ,že to celé odjeli.jen škoda,že už nikdy nebude šipka do publika grin


Uživatel: daveinmyhead

daveinmyhead      13   18. červen 2014 o 21:06

Ringo: je pravda ,že na hlase to není poznat ,ale jinak mi Dave přišel mimo sebe.a s účesem naprostý souhlas ,tato image pasáka mě fakt nebere…doteď nemám ráda klip I Feel You.


Uživatel: Marek Raška

Marek Raška      14   18. červen 2014 o 21:23

#8 • blackhound : naprostý souhlas, pro mne je 18.6.1993 dnem, v jehož dvou hodinách jsem zažil chvíle absolutního štěstí na které, jako všichni tady, nikdy nezapomenu. První a nepřekonatelný koncert.
Ringo: a mě se ty dlouhé vlasy líbily moc grin


Uživatel: little 33

little 33      15   18. červen 2014 o 22:05

Síma: krásné vyznání wink


Uživatel: Ringo

Ringo      16   18. červen 2014 o 22:39

Marek: Dave musí mít na hlavě kostku, jinak to není pořádný Dave, ale Dave, zkoušející být někým jiným:-)


Uživatel: blackhound

blackhound      17   19. červen 2014 o 6:19

eternal: Máš pravdu. Je to pořád jenom koncert. Nicméně pro mě to byl tenkrát splněný sen. Žádný další koncert už takový nikdy nebyl a nebude. Samozřejmě mám za ty roky spoustu dalších silných zážitků, nicméně na první splněný sen člověk prostě vzpomíná hodně emotivně. Nechápu, co tě na tom děsí smile


Uživatel: dozi

dozi      18   19. červen 2014 o 6:43

Zdravim všechny.Na Devotional jsem bohužel nebyl,asi proto že v tý době jsem nějak nemusel Gahana s dlouhými vlasy…Ale pro mě nej zážitek koncert Singles tour v Praze,asi to bude i proto že můj první koncert DM.A taky první a poslední koncert kdy se mnou byla i moje manželka,asi spíš ze zvědavosti.Potom prohlásila že je až tak nemusí a to mě docela naštvala…


Uživatel: blackhound

blackhound      19   19. červen 2014 o 8:09

#20 • motion

ale poprvé je poprvé že… ?

Přesně tak. Ten záznam ze Sparty na mě působí jako stroj času. Když si to pustím, tak mě to do té doby úplně vcucne a připadám si, jako bych tam zrovna byl. Vybavují se mi i ty nejmenší detaily. 98 byl úžasný koncert, návrat DM na pódium, zase krátkovlasý Dave, tak jak ho všichni znali atd., nicméně u záznamu z tohoto koncertu už podobné pocity nemám. Navíc jsem tam tak trochu postrádal kus Daveova frontmanství, ale to bylo vzhledem k okolnostem zcela pochopitelné.


Uživatel: Síma XJ 600

Síma XJ 600      20   19. červen 2014 o 8:15

Motion : ...Tak pod tohle se ti podepíšu!!!! 98 se nedá s ničím rovnat, nicméně 93 bylo fakt silné.


eternal : Nemáš se čeho děsit!!!! Každý z nás prožil spoustu zážitků, ale to tady nikoho nezajímá ... jasně, běhá mi mráz po zádech, když si vzpomenu na moment, když jsem si jela domů na MOJÍ motorce, bylo to neskutečný, když jsem si uvědomila, jakou sílu motorka má a já jí můžu ovládat…ale nebylo mi 15 a byl to jen další splněnej sen. Ráda si plním sny, ale tenkrát jsem měla holej zadek a byla odkázaná na pomoc táty, měla jsem výhodu, že jsem chodila do Prahy na průmku a lístek sehnala v poho, 93 pro mne znamená prostě VÍC !!!


Uživatel: Síma XJ 600

Síma XJ 600      21   19. červen 2014 o 8:25

Ringo : Nechci odporovat, ale Dejvák nemusí mít kostku, je fakt, že mu to neskutečně sekne, ale co bys dělal, kdyby nám prostě ve třiceti vyplešnul, tak jak se to prostě stává ??? Náhodou je spousta fotek, kde to Dejvákovi sekne i v dlouhejch vlasech (umytej, učesanej ). On je prostě model.


Uživatel: Mercy

Mercy      22   19. červen 2014 o 8:26

#17 • eternal : mě zase ne, já psala o svém zážitku ze svého depeš života na který si i po těch 21 letech ráda vzpomenu a pochopitelně mám i jiné srovnatelné a důležitější události ve svém životě. Ale tenkrát mi bylo 17 a pokud mám na tenhle věk zavzpomínat, tak to prostě nejde vynechat. A jak píše motion, není to jenom o koncertě je to i o tom “okolo”


Uživatel: Dangerous

Dangerous      23   19. červen 2014 o 9:45

Jsou věci, které se vysvětlil nedají...zkušenost je v podstatě nesdělitelná a převyprávěná může znít směšně, trapně, podivně, nepochopitelně...
Toho 18.6. 1993 to nebyli pro většinu z nás “4 lidi pod vlivem” na pódiu…Všimněte si, že každý kdo vypráví o 18.6. tak mluví o všech těch věcech kolem. O přípravách, chystání účesů, lakování nehtů, přípravě oblečení...o cestě na koncert, dlouhé čekání před branami…“Ostrava dorazila už 17.6.” Jak dlouho to svítilo na sparťanském svatostánku smile...stejně tak, jako otlačené podium do letenského trávníku.
Ten pátek 18.6. byl výjimečným dnem, od rána až do půlnoci. Dnešní internetová generace obvykle chodí na koncert svých oblíbenců hodinu před show, tak trochu jako do divadla. Jsem strašně rád, že jsem zažil koncert v roce 1993, kdy tohle rozhodně neplatilo. 
Ráno v devět hodin byl stadion naprosto obležený fanoušky DM. Nebyly tam malé skupinky, ale dav, který skutečně kolem projíždějícím musel připadat jako černý roj.
Co se týká samotné atmosféry během koncertu, tak 98 byl lepší - to byl nejlepší koncert jaký jsem zažil - to bylo něco co se zase nedá popsat, a když to bude číst nějaký DMskeptik, tak mu to bude připadat směšné a trapné. Ale koncert v roce 1993 se díky tomu, že to byl můj první koncert, a byly tam všechny ty věci kolem, a bylo mi 17 smile je pro mně prostě první blízké setkání čtvrtého druhu* s DM smile


Uživatel: blackhound

blackhound      24   19. červen 2014 o 10:17

děsivý je právě ten teenagerovský styl popisování 20 let staré události

Popisuju věci tak, jak si je pamatuju (hádám, že ostatní to mají podobně). Tedy jak jinak bych je měl popisovat? Z dnešního pohledu věc, která se stala před dvaceti lety, popsat nelze.

Díky za připomenutí letopočtu a za připomenutí toho, že 90. léta jsou minulostí. To jsem netušil. Depeche Mode se posouvají a je to dobře. A já nejsem z těch, kdo tady pod každým článkem vyvolává Wilderova ducha. Ale nostalgicky si zavzpomínat pod tímto článkem považuji za přirozené.


Uživatel: Dangerous

Dangerous      25   19. červen 2014 o 10:22

Popisuju věci tak, jak si je pamatuju (hádám, že ostatní to mají podobně). Tedy jak jinak bych je měl popisovat?

+1
přece nebudu psát stylem…(přimyslete si řádný chraplák) joo, to bejvávaly časy, viď stará vojno, nu, vyrazili jsme na to koncertní vystoupení, či koncert, jak tomu dnes ta mládež říká, nu a setkali jsme se tam a podali si ruce, skočili si, nebo tedy zatancovali si. Jo, víc už si nepamatuju, už nejsem teenager.


Uživatel: Mercy

Mercy      26   19. červen 2014 o 10:28

#29 • Dangerous : +1 grin


Uživatel: honza88dm

honza88dm      27   19. červen 2014 o 10:32

Debata zde je trochu ode zdi ke zdi, protože psát o tom , který koncert byl nejlepší je zcela neobjektivní.
Je tady mnoho skupin fanoušků a každý si bude hájit nějaký koncert ( 88, 93, 98….), že byl ten nej…
Chápu, že to dost souvisí s emocionální rovinou, ale eternal se určitě snažila jen poukázat na fakt, že nelze donekonečna žít z minulosti. Ale co už, nebudu tady kázat, od toho tu nejsem.
Letnou jsem nezažil, protože jsem dočasně vyměnil černou za zelenou, nijak toho nelituju, že jsem tam nebyl a všem, kteří tam byli krátký vzkaz od J. Nicholsona: Lepší už to nebude smile


Uživatel: blackhound

blackhound      28   19. červen 2014 o 10:38

Chápu, že to dost souvisí s emocionální rovinou, ale eternal se určitě snažila jen poukázat na fakt, že nelze donekonečna žít z minulosti.

To, že si zavzpomínám v den výročí na můj první koncert DM, já teda osobně nepokládám za žití z minulosti. 

Otázka do pranice: Slavíte narozeniny?


Uživatel: Dangerous

Dangerous      29   19. červen 2014 o 10:43

protože psát o tom , který koncert byl nejlepší je zcela neobjektivní.

smile) To je ale přece jasné...každý přece jen říká svůj názor. A dokonce se ani nikdo do nikoho nenaváží. Každý v podstatě jen vzpomínal. Eternal to vzpomínání asi lezlo krkem, tak z nás udělala partu zastydlých puberťáků, kteří usnuli na Letné v 93 smile) No, to je zase její věc. Mně to například vůbec nevadí, ať si každý myslí co chce.
Tyto stránky rozhodně nejsou jen o aktuálních tématem kolem DM, ale rovněž i o událostech minulých. Jestli někomu vadí historie, které se neúčastnil, ať to nečte, to není povinné. Mé příspěvky nesoutěží o nejčtenější na netu, ale jsou tu pro všechny, kteří Depeche Mode mají rádi, a také si rádi na historii DM vzpomenou wink
Carpe DM.


Uživatel: honza88dm

honza88dm      30   19. červen 2014 o 10:49

Nechápu proč se tak čílíte kvůli koncertu? Trochu zvláštní. Je vidět, že pokud tady někdo napíše jiný názor, který nesouhlasí s většinou, pak je vlastně vyhoštěn z diskuze, případně zesměšňován.
A co se týká vyvolávání ducha Alana, pak pokud mi paměť slouží, tak v roce 93 byl na Letné.
Tím končím, nemám potřebu se tady s někým hádat a obhajovat svoje názory.


Uživatel: blackhound

blackhound      31   19. červen 2014 o 10:49

#33 • Dangerous

+1


Uživatel: blackhound

blackhound      32   19. červen 2014 o 10:52

#34 • honza88dm

Já zas nechápu, proč se někdo čílí kvůli tomu, že sem někdo jiný napíše svojí vzpomínku. smile
Paměť tě neklame. Alan v 93 opravdu na Letné byl. Osobně jsem ho tam viděl. Duch Alana byl jen narážkou na to žití z minulosti wink


Uživatel: Dangerous

Dangerous      33   19. červen 2014 o 10:54

Nechápu proč se tak čílíte kvůli koncertu?

Nikdo se nečílí, já se třeba usmívám smile Je to spíš usměvné, než k rozčilování smile
Doufám, že Eternal nehodlá vzpomínat, s její logikou, ani na letošní koncert DM, to už je v podstatě také hluboká minulost a historie, mohla by působit jako zamrzlá v zimě a my už budeme mít od soboty astronomické léto wink


Uživatel: honza88dm

honza88dm      34   19. červen 2014 o 11:17

Dangerous: V pořádku, takže jinak, abychom si to vysvětlili. Neberu ani v nejmenším nikomu vzpomínku na koncert, jen jsem se pokusil názor eternal uchopit z jiné strany.
Co se týká prožitků z koncertů DM, tak poslední tour mi dokázala navodit stejné pocity radosti a štěstí, které jsem zažíval, když mi bylo těch náct a začal je poslouchat. Tolik na vysvětlenou.
Tvá narážka na logiku eternal je celkem zbytečná, palec dolů.


Uživatel: Dangerous

Dangerous      35   19. červen 2014 o 11:25

honza88dm: tak můžeme pomocí příspěvků Eternal k tomuto článku rozebrat tu logiku detailněji, co říkáš?

vidíš, mě tohle třeba děsí - že někdo za těch dlouhých 21 let nemá lepší zážitek (aspoň že se do žebříčku probojovali děti)

Jak to může někoho děsit? Být vyděšený je docela silný projev nezvládnutí emocí...

Je rok 2014 (btw, Depeche Mode letos nedávno dojeli další turné), absolventům Devotional 93 už náct nikdy nebude (děsivý je právě ten teenagerovský styl popisování 20 let staré události), 90. léta už jsou taky minulostí. Depeche Mode se víceméně umí vždy posunout někam dál, ale jejich fanoušci se zasekli a zůstali trčet někde mezi lety 1993-1998.

z čeho tak usuzuje? z toho, že si fanoušci vzpomenou na minulost kapely? To vypadá, na trochu jednoduché myšlení...

spočítej si, kolikrát tady padne slovo “tehdy” a “tenkrát”..

Ano, když se na něco vzpomíná, tak se celkem často používají tato slova. Dle logiky eternal asi ne. Když ona vzpomíná na něco v minulosti, tak asi říká: “dnes” “teď” “hned”...
Palec dolů za takovou logiku…


Uživatel: Dangerous

Dangerous      36   19. červen 2014 o 11:34

A ještě upozornění, takové vzpomínání tu teď bude častěji a častěji, samozřejmě. Depeche Mode vyhlásili prázdniny do roku 2016, takže do té doby se tu bude převážně vzpomínat (až na pár sólo projektů).
Jen aby ti co nemají vzpomínání rádi se raději obrněli normální obyčejnou lidskou trěplivostí a pochopením, že někdo si rád na svá pubertální léta zavzpomíná smile
Krásný den všem wink


Uživatel: honza88dm

honza88dm      37   19. červen 2014 o 11:35

Dangerous: OK, takže pokud to shrnu, tak kdokoliv Ti není dost dobrý a nesouhlasí s Tebou, tak ho tady veřejně rozebíráš, to už jsem si všiml. Víc k tomu nemám co bych napsal, nemám potřebu si tady honit ego.
Docela mě to mrzí, protože jinak ty stránky děláš dobře…
Není to myšleno ve zlém, možná spíše k zamyšlení


Uživatel: Dangerous

Dangerous      38   19. červen 2014 o 11:38

Přečti si celou diskuzi a zkus si nezaujatě udělat závěr.

Ještě jednou, přečti si celou diskuzi, odmysli si jména a řekni si pro sebe, kdo jakou diskuzi vedl a kdo koho zesměšňoval…zkus to…


Uživatel: blackhound

blackhound      39   19. červen 2014 o 11:38

#42 • honza88dm

Jestli to tady čtu správně, tak to nebyl Dangerous, kdo tady začal někoho rozebírat. To jen tak pro upřesnění wink


Uživatel: dozi

dozi      40   19. červen 2014 o 12:14

Dangerous-To je oficiální informace,ty prázdniny do roku2016?


Uživatel: honza88dm

honza88dm      41   19. červen 2014 o 12:21

Jak jsem psal je to zbytečné, celá ta diskuze mi příjde, že se dotkla bolavého místa a není tím myšlen koncert.
Každý může napsat svůj názor a tím bych to uzavřel. Nejsem tady od toho, abych se hájil, jen píšu co si myslím.
Dělá to tu každý, tak i já. Osobní útoky jsou myslím zbytečné.
Na druhou stranu se tu alespoň rozdmýchala diskuze.


Uživatel: blackhound

blackhound      42   19. červen 2014 o 12:21

#45 • dozi
No zvyklostem kapely by to odpovídalo. Předpokládám, že během roku 2016 zalezou do studia a začátkem 2017 máme novou desku….pokud si tady tedy mohu dovolit takto optimistické komentáře grin


Uživatel: Dangerous

Dangerous      43   19. červen 2014 o 12:26

Takovou informaci DM nikdy oficiálně neuveřejní.
Ale v plánu je na rok 2015 nové album Soulsavers s Dave Gahanem. A Dave se vyjádřil už někdy vloni, že by se Soulsavers rád koncertoval. 
Od DM by Columbia dle kontraktu měla vydat live DVD (což by mělo být teď na podzim) a také kompilaci. Remixy? Best Of? 
Depeche Mode dříve než v roce 2016 do studia nevkročí, to je myslím 100% věc.
Je dost možná čas i na třetí Counterfeit, jak se na mezinárodních forech spekuluje, a nebo VCMG. Martin určitě nebude sedět s rukama v klíně, když Dave bude dovádět se Soulsavers smile


Uživatel: Dangerous

Dangerous      44   19. červen 2014 o 12:28

Na druhou stranu se tu alespoň rozdmýchala diskuze

Nemyslím, spíš to ty kteří by si na ten koncert rádi zavzpomínali odradilo přispět svou vzpomínkou…
Nechme to už být. Mrtvá diskuze.


Uživatel: Síma XJ 600

Síma XJ 600      45   19. červen 2014 o 12:34

....to se to tu rozjelo….

Nevím, ale sama osobně se nestydím za svou zamrzlou pubertu, rozhodně jsem člověk, který žije teď a tady, ale vzhledem k věku (38) si už můžu dopřát trochu té nostalgie. Mí známí mě obdivují a snad se jim to i líbí, když se ze mě a to téměř v pravidelném intervalu stává ta praštěná holka, která jde za svým. Osobně mi to pomáhá léčit různé depky a neúspěchy. Nikomu své idoly, myšlenky a názory nevnucuji, ale když se tu občas rozepíšu, tak píšu přes srdíčko. Jsem ráda, že to můžu někde napsat a jestli má někdo názor opačný nebo úplně jiný...???... nač to řešit, každý to máme trošku jinak nastavený. Vaše příspěvky ráda čtu, tak hezky pište grin grin grin


Uživatel: Dangerous

Dangerous      46   19. červen 2014 o 12:37

Sleduje někdo fotbal? Jak vidíte dnes Anglie - Uruguay? wink


Uživatel: Síma XJ 600

Síma XJ 600      47   19. červen 2014 o 12:41

Ty si chceš vsadit a nevíš na koho, viď..... po včerejší prohře Španělů se bojíš...


Uživatel: Dangerous

Dangerous      48   19. červen 2014 o 12:42

Tak za Uruguay dnes půjde konečně Suaréz, a jelikož Rooney a spol se ještě neaklimatizovali, tak to vidím 2:0 pro URU. Sorry Fletchi, Alane a Martine smile (to jsou velcí fotbalový fanoušci smile


Uživatel: dozi

dozi      49   19. červen 2014 o 12:42

Já myslím že Anglie to dneska dá!


Uživatel: Dangerous

Dangerous      50   19. červen 2014 o 12:42

#55 smile) jj, ty Španělé včera to byl masakr, dobře Chile wink


Uživatel: Síma XJ 600

Síma XJ 600      51   19. červen 2014 o 12:44

určitě to bude hezkej fotbal, ale myslím si, že Anglie vyhraje 3:1….


Uživatel: blackhound

blackhound      52   19. červen 2014 o 12:45

Tak v tomhle já jsem Dave. Vůbec mě to nebere smile


Uživatel: little 33

little 33      53   19. červen 2014 o 12:49

Moje srdcovka jede domů, hoši budou mít peklo. Pro mě MS skončilo.


Uživatel: Síma XJ 600

Síma XJ 600      54   19. červen 2014 o 12:49

mě taky fotbal nebere, ale oni v tý tývce dávaj úplný ho… , radši mám atletiku, hokej a díky mému choti vodní slalom, ale teď už je ve sportovním důchodu, tak už to taky moc nesleduju.


Uživatel: little 33

little 33      55   19. červen 2014 o 13:23

Ad Devotional Praha:
Jsem tu s 24 hodinovým zpožděním. Včera jsem pečlivě sepsala slohovku na dané téma, pachtila se s tím, odbíhala k práci, dopsala, odeslala..a NIC!! :-( Ztratilo se to! Mé jinak docela pevné nervy v kýblu (všechny!), tlak krve rovnající se maximální naměřené hypertenzi v českých zemích za posledních 21 let wink.

Zkusím tedy vydolovat z paměti alespoň některé včera psané řádky:
Dangi 6, Lída 7, Ringo: Jasně. Bylo to o emocích, pubertě, splněném snu - bohové sestoupili z nebes. To, že bylo něco špatně nebylo echt viditelné. Spíše zapracovaly citlivé senzory (ženské) intuice. Už jen první shlednutí klipu IFY na Mtv byl šok. Kdo je tenhle chlapík s vlasy undergroundové máničky s pohledem zdivočeného zvířete? A blonďák v teplácích se svěšenou hlavou? Bezduchá loutka vzadu u bicích je Alan? Oou, nehrálo to. Ano, bylo to o osobním pocitu, bylo evidentní, že není pohoda. 
Pak obrovská radost, že budou na Spartě, rychle korunky československé, lístek v ruce, úprk z domu pod zástěrkou výhry lístku na pražský autosalon, vidina splněného snu. Jenže ten sen měl trhlinu. Opět ten osobní pocit…velké vzdálenosti D+M+A+A na podiu, vlasáč zpívající a běhající příliš skvěle po podiu (co asi měl za baterie?), atd… Při odchodu ze staďáku jsem tajně brečela do svetru. Věděla jsem, že bude průser, tušila jsem směr peklo. A taky jo: odchod Alana nepřekvapil, téměř definitivní odchod Davea ale šokoval.
Prostě ten pocit tu byl. Proto byl ´93 pro mě osobně potěšením s hodně hořkou příchutí.


Uživatel: blackhound

blackhound      56   19. červen 2014 o 13:40

Příště psát do Wordu, pravidelně ukládat a pak to sem zkopčit smile Jinak pocit toho průseru jsem já tenkrát nějak neměl. To, jak zle na tom byli, jsem se vlastně dozvěděl až s odstupem času.


Uživatel: little 33

little 33      57   19. červen 2014 o 13:46

eternal 17:
Není čeho se děsit grin. Jsou to prostě a jen zážitky fanoušků NĚČEHO. Úplně stejné řeči s jiným obsahem by se daly slyšet na srazu ze střední (pamatuješ? tehdy na brigádě, jak jsme šli večer do sklépka a nemohli vylézt ven…a jak nás jelo 8 v jednom embéčku a z toho 5 vepředu, ...a jak jsme lezli u intru na popelnice nakukovat oknem klukům (holkám) do sprch,...) nebo na posezení lezců starší generace (hele a tehdy na té stěně na Gerlachu, jak jsi se tam zašprajcnul a začla bouřka…). Ono je to fuk. Jsou to zážitky, sladké, hořké, hluboce vryté do paměti, koření života. Je jasné, že na ty sladké se vzpomíná raději a s láskou.
Nezapomeň, že TEHDY koncert znamenal o hodně něco jiného než teď, kdy je vše dostupné díky netu, dopravě, informacím, technologiím. Jen vzpomeňme na vzácnost ORIGINÁL kazety, plakátu z časáku, (ne)možnost cestovat, vzácnost koncertování v Praze jakékoli zahraniční kapely. Dnes máme, co chceme (pokud jsou Kč): obchody přeplněné CD, net, YT, mobily, tiskárny, vlak s klimou, čistým WC a kafim v ceně, koncerty, kdy hvězdy prosí, aby bylo vyprodáno. Mávnutím ruky máme, o čem se před 20-25 lety jen snilo v odvážných snech. Proto je potřeba se na ´93 podívat z tohoto pohledu. TEHDY koncert byl pro většinu nefalšovaný Everest, dnes už je (díky době a věku) jen základním táborem, na který můžou jet třeba 10x během měsíce.


Uživatel: blackhound

blackhound      58   19. červen 2014 o 13:49

#65 • little 33

Lépe bych to nenapsal smile


Uživatel: Dangerous

Dangerous      59   19. červen 2014 o 13:50

#65 • little 33
Lépe bych to nenapsal smile

Ani já ne smile


Uživatel: Ringo

Ringo      60   19. červen 2014 o 14:50

motion: než si to tu dneska přečtu, tak mám jednu otázku, jak to, že se po tobě před koncertem slehla zem a ani tady ses neobjevoval, až dnes? Už jsem myslel, že po tobě vyhlásím pátrání. Měli jsme se sejít na cestě na koncert na nádraží v Havířově, vzpomínáš? Marně jsem tě tam vyhlížel;-)


Uživatel: Ringo

Ringo      61   19. červen 2014 o 14:59

blackhound: své nepřítomnosti na koncertě v 98 lituji ze všeho nejvíce a dle popisu to musel být mazec a máš pravdu, že ze záznamu to už tak nevypadá a cítím to úplně stejně, Dave je tam strašně skromný a jeho pohledy do publika nejsou takové jako dnes,” hele, jsem tu, to je bomba, co?” Tehdy to bylo spíše takové “no, povedlo se mi po delší odmlce přijít, vezměte mně ještě?”. Nicméně věřím, že se tam dala atmosféra krájet a bylo to obrovské Welocme back Dave!!!.

A první zážitek chápu naprosto přesně. Můj první koncert byl v Praze 2006 na TTA. Akorát škoda že jsem nebyl pod pódiem, proto je pro mně nejsilnější zážitek až Eden 2009 a ten koncert stále považuji za nejlepší který jsem zažil. Poprvé pod pódiem, navíc Strangelove a Master and Servantv setlistu.


Uživatel: Ringo

Ringo      62   19. červen 2014 o 15:21

Jinak co se týče minulosti, tak to je o tom, jak je to uchopeno. Ten koncert byl, ale jeho existence tady je doložitelná, někdo zažil na vlastní kůži, já jej shlédl poprvé teď ze záznamu a musím teda říci, že i z toho stařičkého záznamu docela z dálky jako fakt jo, je tam cítit síla. Nemůžu na to vzpomínat, když jsem nezažil, ale ten koncert je prostě skutečností, která se odehrála. Tak jako se rád podívám na 101, není to ze vzpomínek, le proto. že je to zatraceně dobré. Nehledě na to, že jakékoliv Cd od DM není pro mně zamrzlou vzpomínkou, ale realitou v momentě, kdy jej vložím do přehrávače a může to být klidně A Broken Frame, psolechnu si jej, protože se mi ty písničky líbí, ne proto, že bych vzpomínal. Violator pro mně zůstane s MFTM neotřesitelně nejlepšími alby DM, ne proto, že na ně rád vzpomínám, ale proto,že jsou tak zatraceně dobré a nastavili laťku někam, kde už nejde přeskočit, lze se maximálně přiblížit, což se povedlo loňskému albu Delta Machine a díky bohu za to. Takže to je asi tak můj pohled na staré a nové. Nejlepší na tom je, že kdybych měl sám sebe zhodnotit, kam patřím, tak bych měl být v roce 1984, buď někde v Anglii nebo v Západním Berlíně, mít 15 a čerstvě zažívat album SGR. Patřím prostě do té doby, cítím to tak, byť mi v roce 1984 bylo mezi 5. a 6. rokem a žil jsem v zapadlém hornickém městěčku v socialistickém Československu a tak na to nemůžu vlastně vzpomínat. Přesto s tou dobou soucítím, jako bych v ní snad žilo nějaké mé druhé já, které na to nostalgicky vzpomíná a kdykoliv si pustím nějaké album DM z 80. let, jako by mně to tam dostalo. To nic nemění na tom, že jsem si neskutečně užil dva koncerty v Praze v rámci Delta Machine, turné k jednomu z nejlepších alb, které DM udělali. A I když je to tak a koncerty byly naprostá bomba, vždy se budu poohlížet na to, že mi více sedí doba, kdy se mlátilo trubkou o trubku a kladivem o vlnitý plech:-)


Uživatel: Ringo

Ringo      63   19. červen 2014 o 15:23

Little33: ad Devotional - chápu jak to myslíš, mně se líbí Davova show a celkově zvukově i vizuálně Devotional záznam od Corbijna, přesto si neumím stále odmazat pachuť toho, co mi zabránilo stát se definitivním fandou DM už v 93. roce a musel jsem si počkat až na rok 97 a album Ultra, které mně k nim vrátilo zpět.


Uživatel: Ringo

Ringo      64   19. červen 2014 o 15:48

motion: tak doufám že ti to všechno odpadlo dobře, já měl docela starosti, jestli jsi někam nezmizel nebo co, snažil jsem se navázat kontakt i ve vlaku přes net, ale odezva nepřicházela. No tak se snad sejdeme příště, na DM párty do Vsetína 25.10. nepojedeš? Byl jsem tam na té minulé a byla to bomba, stojí to fakt za to.

BTW byl jsi na tom koncertě, jo? A byl jsi i na tom nádraží na nástupišti v Havířově?


Uživatel: Ringo

Ringo      65   19. červen 2014 o 17:20

motion: jo, Vsetín super


Uživatel: Beladona

Beladona      66   19. červen 2014 o 18:03

eternal: nejdříve s tebou musím souhlasit, že mi to věčné vzpomínání tady taky už přijde občas otravné smile

Nicméně.... před časem jsem někde četla, že naše nejsilnější životní zážitky vůbec nejsou ty klasické jako svatba, narození dětí atd., protože jsme příliš rozrušení na to, abychom je dokázali hluboce prožít. Jsou to právě takové zážitky, jako je třeba koncert a i méně významné.

Udělejme kompromis a pojďme vzpomínat na báječné a téměř současné Delta tour!!! smile


Uživatel: blackhound

blackhound      67   19. červen 2014 o 18:19

Pokud někomu leze na nervy vzpomínání, nechť nečte komentáře pod články typu “Před 15-ti…20-ti…30-ti lety..x,y,z”. Nebo úplně jinak…proč někdo takový na podobné články vůbec kliká? smile

Ale když už nakusuješ DelMa Tour, které je na nostalgické vzpomínky přece jen trochu mladé smile tak pro mě to, minimálně do příští tour, bude jedno z nej. Zejména jeho letní část naprosto předčila moje očekávání smile


Uživatel: Ringo

Ringo      68   19. červen 2014 o 18:51

Beladona: proč otravné? To skoro vypadá, jako by vzpomenutí si na nějakou věc bylo něco špatného. Já třeba vzpomínám moc rád a rád se ohlížím celkově do historie. Ono nemusí jít ani vlastně o vzpomínky, protože spoustu toho, co se udlo jsem prostě osobně nezažil a tím, že se na tu historii koukám, tak se vlastně dozvídám, jaká byla. Než aby mi to přinášelo zděšení nebo mně to otravovalo, tak já naopak v tom vzpomínání získávám poznání.


Uživatel: Dangerous

Dangerous      69   19. červen 2014 o 19:03

Otravné? grin nu dobrá, asi nám všem prospěje čerstvý vzduch wink Do konce World Cup to tady nechávám ležet ladem, aspoň můžu v klidu sledovat fotbálek. U dM se stejně nic neděje grin Tak hezky žijte přítomností! wink P.S. za hoďku Eng-Uru wink


Uživatel: Beladona

Beladona      70   19. červen 2014 o 19:22

Ta nostalgie je smutná. Radši se budu těšit, že DM se chystají vydat nejlepší desku své kariéry grin
Dangerous: jako správný redaktor vem radši foťák a jeď sledovat dění do New Yorku a Santa Barbary, jestli se něco nechystá grin grin
Co myslíte, bude nějaká sólovka Davea?


Uživatel: Ringo

Ringo      71   19. červen 2014 o 19:31

Dangerous: jako že si dáš dovolenou?


Uživatel: smidak101

smidak101      72   19. červen 2014 o 19:34

Přátelé, jste se dnes rozepsali.Vzpomínky mám rád, protože je to důkaz, že jsem žil a zažil příběhy, které snad ještě budou.Sparta 93 jsem nebyl, ale 98 jsem zažil a je to můj nej koncert.Masakr.A fotbal mě nebere.Hokej je jízda.


Uživatel: Marek Raška

Marek Raška      73   19. červen 2014 o 20:36

V životě by mě nenapadlo, že někomu může vadit vzpomínání na staré časy. Vždyť můžeme být rádi, že je na co vzpomínat:-)


Uživatel: Pavel.Z

Pavel.Z      74   19. červen 2014 o 20:52

Ringo já bych taky chtěl zažít vlnitý plech, trubky kladivo, PAP, BR ..atd. Live. Chtělo by to stroj času do roku 85 .
A Eternal štve, že u toho nemohla v 93 bejt a kompenzuje si to pruzením.


Uživatel: Pavel.Z

Pavel.Z      75   19. červen 2014 o 20:54

Btw. 1_0 pro rómáky


Uživatel: Dangerous

Dangerous      76   19. červen 2014 o 20:57

Dangerous: jako správný redaktor vem radši foťák a jeď sledovat dění do New Yorku a Santa Barbary, jestli se něco nechystá

To by byla škoda času…


Uživatel: Dangerous

Dangerous      77   19. červen 2014 o 20:58

Co myslíte, bude nějaká sólovka Davea?

Nebude. To zapomeň.

Radši koukejte na fotbal, to je stokrát lepší zábava, než diskuze tady.


Uživatel: Pavel.Z

Pavel.Z      78   19. červen 2014 o 21:19

Dnes jsem projel republiku napříč, klikaté silničky na Vysočině, sluníčko, k tomu Ultra a Delta. Lidi otáčející se v Brně při Bottom line co to jede za magora ... to je má přítomnost s DM. V 93 to byla minulost a budoucnost bude taky s DM. Na to vemte jed.  A je jedno jestli ještě někdy něco nahrají nebo ne, vydali už toho i tak dost grin


Uživatel: Ringo

Ringo      79   19. červen 2014 o 21:28

Pavel.Z: no já si to takhle autem občas rázuji po Ostravě s otevřenými okny a na plno puštěnou More Than a Party, největší sranda je na křižovatkách nebo u přechodů. Lidí čumí jak puci a já na ně tvrďácky čumím z auta z poza slunečních brýlí:-) Asi to musí být brutální pocit pro ty lidi, když místo tuc, tuc, tuc slyší z auta brutální klávesový klavír se silnou basovou linkou a do toho řeže brutálně hluboký hlas:-D


Uživatel: daveinmyhead

daveinmyhead      80   19. červen 2014 o 21:36

no jo.. běžte všichni čumět na ten kulatej nesmysl ,my si tady budeme dál vzpomínat

Pavel Z. : v Brně žíjí hrozní burani ...ovšem já jsem vyjímka grin tady znají jenom Frantu Kocourka


Uživatel: Marek Raška

Marek Raška      81   19. červen 2014 o 21:36

Ringo: a to zrychlující se tempo to všechno jen umocňuje. Normálnímu člověku nezbývá nic jiného, než si o šoférovi toho auta myslet, že je magor grin


Uživatel: Pavel.Z

Pavel.Z      82   19. červen 2014 o 21:48

Každému podle jeho gusta. Já se nedávno otáčel za jedním Rakušanem jak projížděl kolem mě a naplno měl jakousi Tyrolskou dechovku grin


Uživatel: Ringo

Ringo      83   19. červen 2014 o 21:51

PavelZ: pocítil jsi podobné pocity jaké navozuji já lidem z mého auta na Ostravsku:-D


Uživatel: little 33

little 33      84   20. červen 2014 o 6:30

Ringo 89:

a já na ně tvrďácky čumím z auta

grin))!!! Doufám, že nám podobnou královskou jízdu předvedeš za týden hezky LIVE wink.

blackhound 64: díky za radu, příště určitě využiju! grin


Uživatel: Ringo

Ringo      85   20. červen 2014 o 10:29

little33: no pokud přijedu i s děckama, tak to moc hlasité nebude:-D


Uživatel: dani garcia

dani garcia      86   7. srpen 2014 o 21:34

Pro mně DEVOTIONAL bezkonkurenčně nejlepší koncert. Má prostě něco, co ostatní koncerty nemají. Ale neumím to popsat. Otvírák HIGHER LOVE je prostě šílenství.


Komentáře mohou přidávat jenom registrovaní a přihlášeni uživatelé.