Depeche Mode Czechia
Fanklub Depeche Mode pro Českou a Slovenskou republiku

Soukromá zóna


Hlavní navigace



Depeche Mode Czechia

FanShop

Polštářek "Violator"

Aktuální srazy



Electribe 101: Fanoušci Depeche Mode byli zlí

Electribe 101: Fanoušci Depeche Mode byli zlí

Možná si vybavíte jací fanatičtí fanoušci jsme byli na přelomu 80. a 90. let. Sladká doba. Ne tak pro předkapely Depeche Mode. Britští Electribe 101 jeli s Depeche Mode evropskou část World Violation Tour a doslova večer co večer končili v slzách, jak vzpomíná členka kapely Billie Ray Martin.

V roce 1990 podpořila skupina Electribe 101 skupinu Depeche Mode na jejich turné World Violation. Povězte nám o tom...
Mysleli jsme si, že to bude skvělá věc, protože nás kapela pozvala - nebylo to domluvené nahrávací společností - ale jakmile turné začalo, každý večer jsme byli vyhozeni z pódia. Kluci byli vyřízený, ale představte si mě jako ženskou v palebné linii - brečela jsem a bylo to hrozný. Vlastně si myslím, že to byl začátek rozpadu naší kapely. V té době byli fanoušci Depeche Mode zlí - je mi líto, ale přišli se zbraněmi, které použili proti komukoli, kdo byl supportem. Lidé v Paříži přišli s igelitovými taškami plnými věcí, které chtěli házet - jednou večer jsem odmítl vyjít na pódium.
Translated with DeepL.com (free version)

V roce 1990 předskakovala skupina Electribe 101 Depeche Mode na jejich turné World Violation. Povězte nám o tom...

Mysleli jsme si, že to bude skvělá věc, protože nás kapela pozvala - nebylo to domluvené nahrávací společností - ale jakmile turné začalo, každý večer jsme byli vyhozeni z pódia. Kluci byli vyřízený, ale představte si mě jako ženskou v palebné linii - brečela jsem a bylo to hrozný. Vlastně si myslím, že to byl začátek rozpadu naší kapely. V té době byli fanoušci Depeche Mode zlí - je mi líto, ale přišli se zbraněmi, které použili proti komukoli, kdo byl supportem. Lidé v Paříži přišli s igelitovými taškami plnými věcí, které chtěli házet - až jednou večer jsem odmítla vyjít na pódium...

 

https://superdeluxeedition.com/interview/electribe-101s-billie-ray-martin-talks-to-sde/">

https://superdeluxeedition.com/interview/electribe-101s-billie-ray-martin-talks-to-sde/">https://superdeluxeedition.com/interview/electribe-101s-billie-ray-martin-talks-to-sde/

 


12. březen 2024 o 8:42 • Dangerous • Aktuality a novinkyDiskuze (12) •

Diskuze

Uživatel: carevičando

carevičando      1   12. březen 2024 o 10:12

To byla krásná doba grin


Uživatel: Pavel.Z

Pavel.Z      2   12. březen 2024 o 17:04

Jo super časy,  kdy svět byl ještě v pořádku.


Uživatel: fanda

fanda      3   12. březen 2024 o 19:42

Ano, časy, které nelze slovy popsat, nelze vysvětlit. To vše bylo možné jen zažít, aby člověk pochopil o čem je vlastně vůbec řeč.


Uživatel: tomas1.

tomas1.      4   13. březen 2024 o 9:06

ano,když jsem byl 1990 na koncertě v Mnichově,tak to tak skutečně bylo.Bylo mi líto Electribe,fanoušci se chovali odporně


Uživatel: fanda

fanda      5   13. březen 2024 o 16:31

tomas1. Moooooc závidím. Violation tour jsem neabsolvoval, ale musela to být extáze oddanosti a jednoty. I díky absolutní a fascinující ortodoxnosti svých fanoušků byli DM mimořádní a je to jeden z důvodů, proč i mne postihl tento fanatismus. Ten se projevoval mimo jiné právě totální neochotou poslouchat a přijmout cokoliv jiného než byli a jsou DM. Nevím, zda Beatles byla nejlepší kapela všech doba, dost možná že ano, ale kult který vytvořili DM, tomu se nikdy nikdo ani nepřiblížil. Nejen v tomto jsou zcela a absolutně jedineční. Mimochodem, dodnes je velká škoda, že z Violation nevznikl živý záznam. Bylo to, co do oddanosti a šílenosti publika zcela jistě nejsilnější období. Já když si občas vybavím okamžiky ze Sparty v 93, uuuuuuuuuf to je velká síla. U stadionu jsme byli již v noci před koncertem, pak jsem se ocitl v asi 4. řadě a ten tlak lidí okolo byl takový, že když jsem zvedl nohy, tak mne dav nesl. Pořadatelé kýblema házeli vodu do publika. Joooooo bylo to i mnohem lepší v jedné věci. Dnes kdo na to má prachy, tak jde pod podium a tečka. Dříve pod podiem byli ti nejvěrnější, kteří si to vystáli a tím byla atmosféra zaručena. O mobilech raději ani nemluvit.


Uživatel: renegade

renegade      6   13. březen 2024 o 17:55

Tenhle až primitivní fanatismus mě naštěstí nikdy nepostihl a jsem za to rád. Už jen samotné skandování “depeche mode…depeche mode…” když hraje předkapela (a koneckonců i v momentě, kdy jsou na pódiu DM samotní), je z mého pohledu projevem čirého buranství. Házení čehokoliv na pódium je už regulérní demence, která s oddaností ke kapele nemá nic společného. Sorry.

Předkapely DM to nikdy neměly jednoduché, ale dnes už je naštěstí většina publika civilizovanější.


Uživatel: tomas1.

tomas1.      7   13. březen 2024 o 18:05

to fanda - no nevíc co závidět-)))) jsem už postarší pán,raději bych byl mladý a poslouchal MaximTurbulenc))).Já nikdy nebyl stádní typ a fanoušci depeche ( zvláště ti fanatičtí) pro mě byli jak červený hadr pro býka.Často jsem cítil veliků stud a v duchu se omlouval DM.Ale,každý jsme nějácí.Ano,je velká ostuda,že Violation tour nevyšlo ani na posraném DVD s rozlišením grafických karet minulého století.Bohužel i zvuková kvalita jejich alb je ostudná.Jediné labum ,co je skvěle nahrané jeGoreho Counterfeit 2.a když už píšu,tak si neodpustím to,že porovnejte si kapely,co sami řekli fanouškům - jaký setlist byjste si přáli? Někteří zdejší odporníci měli vůči mě mirně řečeno odlišné názory.stím ,že DM je elektronická kapela,oproti třeba Metallica.No,asi si mysleli,že to nevím-))))a právě proto,kdyby měli dostatek času na to,takový setlist sestavit,tak by tomu nic nebránilo.Můj dojem je,že prostě DM na fanoušky kašle,zvláště ,když poslední dekády jsou to je mašinky na penize a tím se stali sami karikaturou Everything counts.Pevně doufám,že tot je poslední turné,album je výborné a byla by to důstojná tečka.


Uživatel: Herrer

Herrer      8   13. březen 2024 o 18:46

renegade: Souhlas, vnímám to dost podobně. Oddanost je super, ale ani fanoušky si člověk nesmí idealizovat. Je to jako všude o nějaký hranici a tu má evidentně každej nastavenou jinak. Taky už jsem se za devotees párkrát zastyděl.

tomas1.: Že World Violation Tour nevyšlo, není ostuda, ale realita doby. 101 byla výjimečný počin, rozhodně tehdy nebylo zvykem, dělat oficiální záznam z každého turné. No a na WVT žádný nebyl. Tečka. O amatérský by asi stál málokdo a i kdyby vyšel, label by se pod něj stejně nikdy nepodepsal.

Ty narážky na EC, potažmo nenažranost kapely, mi přijdou až nehorázný, ale jak píšeš, každej jsme nějakej a každej si v názorech a zamýšlených motivacích druhých tak trochu projektujeme sebe sama…

Ke kvalitě zvuku jednotlivých alb raději nic, to bude vždy subjektivní a já až po SOFAD nemám vážnější problém. Jako samozřejmě, hudba DM nikdy nevycházela v audiofilní kvalitě, ale to může říct 90 % známých kapel. Troufnu si ale tvrdit, že mastering až do začátků loudness war, nebyl daleko od toho, co na analogové pásky nahrála sama kapela.


Uživatel: tomas1.

tomas1.      9   13. březen 2024 o 18:52

“Ty narážky na EC, potažmo nenažranost kapely, mi přijdou až nehorázný, ale jak píšeš, každej jsme nějakej a každej si v názorech a zamýšlených motivacích druhých tak trochu projektujeme sebe sama…”...............aneb,jste se pane Herrer postavil do role Mirka Dušína-))))).Nebudu opakovat,co si myslím o fanoušcích.Jinak mějte svůj názor i nadále i já ho budu mít a vo tom to je.hezký večer)


Uživatel: Herrer

Herrer      10   13. březen 2024 o 19:14

A taky že si názor, himbajs, nechám! S ostatními plantážníky si v téhle klubovně tykáme, ale můžeme si samozřejmě i vykat, Bidlo grin


Uživatel: carevičando

carevičando      11   13. březen 2024 o 19:34

fanda: ještě bych dodal, že se neustále někdo tahal ven z publika. Těm, co se udělalo blbě z toho strašnýho vedra, tak ti se tahali nad hlavami ostatních z kotle. A máš pravdu, taky jsem zažil levitaci. To bylo ale až v 98, najednou přišla vlna zleva, pak zprava a já visel ve vzduchu a ještě nakřivo…Na koncerty se jezdilo třeba v pět ráno, aby byl člověk brzo u vstupu. U Sportovky jsme tenkrát prolomili plot před areálem, vnikli dovnitř a pak nás pořadatelé naháněli zase zpátky. Dal bych si to klidně znovu, i tu cestu domů nočním vlakem v propoceným a mokrým oblečení.


Uživatel: fanda

fanda      12   14. březen 2024 o 16:41

carevičando : Ano, ano bylo velké horko na Spartě. Prostě krása.  Člověk by si asi vybavil více momentů. A 98 bylo asi poslední turné, kdy byla atmoška ještě ultra depešácká. Mě se ten fanatismus líbil a naprosto jsem tím žil. Byla to neuvěřitelná doba na kterou moc vzpomínám. Každý to měl a má jinak. Já když se pro něco nadchnu, tak do toho jdu úplně na dřeň.


Komentáře mohou přidávat jenom registrovaní a přihlášeni uživatelé.