Depeche Mode Czechia
Fanklub Depeche Mode pro Českou a Slovenskou republiku

Soukromá zóna


Hlavní navigace



Depeche Mode Czechia

FanShop

Hrnek "Music For The Masses"

Aktuální srazy



The Telegraph: Nejvytrvalejší elektronická kapela se zamýšlí nad svou smrtelností

Ilustrativní: The Telegraph: Nejvytrvalejší elektronická kapela se zamýšlí nad svou smrtelností

Když mezinárodní turné elektro průkopníků dorazilo do Londýna, emoce tekly proudem...

 

Depeche Mode, recenze: nejvytrvalejší elektronická kapela se zamýšlí nad svou smrtelností
4/5
Když mezinárodní turné průkopníků dorazilo do Londýna, emoce se rozproudily.
Autor:
Mark Beaumont
18 Červen 2023 - 2: 22pm
sejdeme se u řeky, nebo možná na druhém břehu," zpíval Dave Gahan, barytonem hlubokým jako krypta a upířím v tmavém flitrovaném obleku, na albu Wagging Tongues. Později, v polovině setu, během Scott-Walkerovského úseku u mikrofonu, Martin Gore - Gahanův jediný žijící kolega z původní sestavy Depeche Mode - zopakoval fatalistický sentiment v jazzovém barovém nářku Soul With Me: "Jdu tam, kde nejsou žádné starosti." (I'm heading for the ever after... I'm going where there are no cares). Později se dvojice objevila ve vizuálu k nedávnému singlu Ghosts Again, kde hrála šachy v kápích připomínajících film Ingmara Bergmana Sedmá pečeť. Zdálo se, že se k nám blíží kosí pop.
Poté, co Depeche Mode přežili svůj díl zážitků blízkých smrti (Gahan například v roce 1996 zemřel na dvě minuty na předávkování kokainem a heroinem), patřila londýnská zastávka Depeche Mode u příležitosti jejich patnáctého alba Memento Mori k nejčernějším oslavám altronických průkopníků. Vzhledem k tomu, že bylo nahráno ve stínu loňské smrti klávesisty Andyho Fletchera, nebylo překvapením, že z mnoha jejich temných témat - posedlost chtíčem, tvrdé drogy, evangelizace, chamtivost, sžíravá romantika - se do popředí dostala smrtelnost. Křupavý industriál My Cosmos Is Mine zahájil vystoupení jako postapokalyptický pohřební pochod, nicméně vzdor je v hudbě Depeche zakotven a jakmile Gahan odhodil sako a vrhl se do smutku vzdorujících dervišských otáček při Walking in My Shoes, to, co následovalo, bylo samotnou definicí death disco.
Emoce přirozeně vzplály. Na Fletchera se vzpomínalo na celopódiových obrazovkách během silné World in My Eyes, It's No Good zněla, jako by byla prošla životním průmyslovým mlýnkem, a strohé drama In Your Room dosáhlo filmových extrémů. Bojovný postoj kapely byl také nakažlivý: euforický zpěv při protestní popové klasice Everything Counts měl vůni povstání, když 82 000 návštěvníků pocítilo, jak píseň "chňapá po rukou" na jejich účtech za energie a zvýšení nájemného.
Některý nový materiál naznačoval, že kapela prochází rutinou, ale Gahanovy charakteristické taneční pohyby (například sugestivní loutka) a taková sleaze rocková čísla jako I Feel You se ukázaly jako spolehlivé jako vždy. Přídavek vychutnávající kukuřičnost Just Can't Get Enough, rozehrávající mlátící oceán houpajících se paží při Never Let Me Down Again a zadupávající déšť při Personal Jesus se rozléhal jako salva ohňostrojů. Ó, jak krásné truchlení.
Translated with http://www.DeepL.com/Translator (free version)

 

Hodnocení 4/5*

 

Autor:

Mark Beaumont

18 Červen 2023 - 2: 22pm

 

 

Sejdeme se u řeky, nebo možná na druhém břehu," zpíval Dave Gahan, barytonem hlubokým jako krypta a upířím v tmavém flitrovaném obleku, na albu Wagging Tongue. Později, v polovině setu, během Scott-Walkerovského úseku u mikrofonu, Martin Gore - Gahanův jediný žijící kolega z původní sestavy Depeche Mode - zopakoval fatalistický sentiment v jazzovém barovém nářku Soul With Me: "Jdu tam, kde nejsou žádné starosti." (I'm heading for the ever after... I'm going where there are no cares). Později se dvojice objevila ve vizuálu k nedávnému singlu Ghosts Again, kde hrála šachy v kápích připomínajících film Ingmara Bergmana Sedmá pečeť, znělo to jako svěží pop.

 

Poté, co Depeche Mode přežili svůj díl zážitků blízkých smrti (Gahan například v roce 1996 zemřel na dvě minuty na předávkování kokainem a heroinem), patřila londýnská zastávka Depeche Mode u příležitosti jejich patnáctého alba Memento Mori k nejčernějším oslavám altronických průkopníků. Vzhledem k tomu, že bylo nahráno ve stínu loňské smrti klávesisty Andyho Fletchera, nebylo překvapením, že z mnoha jejich temných témat - posedlost chtíčem, tvrdé drogy, evangelizace, chamtivost, sžíravá romantika - se do popředí dostala smrtelnost. Třeskavý industriál My Cosmos Is Mine zahájil vystoupení jako postapokalyptický pohřební pochod, nicméně vzdor je v hudbě Depeche zakotven a jakmile Gahan odhodil sako a vrhl se do smutku vzdorujících dervišských otáček při Walking in My Shoes, to, co následovalo, bylo samotnou definicí death disco.

 

Emoce přirozeně vzplály. Na Fletchera se vzpomínalo na celopódiových obrazovkách během silné World in My Eyes, It's No Good zněla, jako by byla prošla životním průmyslovým mlýnkem, a strohé drama In Your Room dosáhlo filmových extrémů. Bojovný postoj kapely byl také nakažlivý: euforický zpěv při protestní popové klasice Everything Counts měl vůni povstání, když 82 000 návštěvníků pocítilo, jak píseň "chňapá po rukou" na jejich účtech za energie a zvýšení nájemného.

 

Některý nový materiál naznačoval, že kapela prochází rutinou, ale Gahanovy charakteristické taneční pohyby (například sugestivní loutka) a taková sleaze rocková čísla jako I Feel You se ukázaly jako spolehlivé jako vždy. Přídavek vychutnávající kukuřičnost Just Can't Get Enough, rozehrávající mávající oceán houpajících se paží při Never Let Me Down Again a zadupávající déšť při Personal Jesus se rozléhal jako salva ohňostrojů. Ó, jak krásné truchlení.

 

 

18. červen 2023 o 18:10 • Dangerous • Články

Diskuze

Diskuze neobsahuje žádny příspěvek.

Komentáře mohou přidávat jenom registrovaní a přihlášeni uživatelé.