FanShop
Aktuální srazy
28.12.2024 | Trnava
Depeche Mode Party
25.01.2025 | Jihlava
Depeche Mode Party For The Masses
02.02.2025 | Vsetín
Depeche Mode Violation Party vol.45
08.02.2025 | Bratislava
Depeche Mode Party
06.03.2025 | Praha
Christian Eigner: The Solo Concerts
30.06.2025 | Pezinok
Depeche Note – Symphonic Tribute na zámku
« Archiv událostí | Všechny událostí »
The Telegraph: Nejvytrvalejší elektronická kapela se zamýšlí nad svou smrtelností
Když mezinárodní turné elektro průkopníků dorazilo do Londýna, emoce tekly proudem...
Hodnocení 4/5*
Autor:
Mark Beaumont
18 Červen 2023 - 2: 22pm
Sejdeme se u řeky, nebo možná na druhém břehu," zpíval Dave Gahan, barytonem hlubokým jako krypta a upířím v tmavém flitrovaném obleku, na albu Wagging Tongue. Později, v polovině setu, během Scott-Walkerovského úseku u mikrofonu, Martin Gore - Gahanův jediný žijící kolega z původní sestavy Depeche Mode - zopakoval fatalistický sentiment v jazzovém barovém nářku Soul With Me: "Jdu tam, kde nejsou žádné starosti." (I'm heading for the ever after... I'm going where there are no cares). Později se dvojice objevila ve vizuálu k nedávnému singlu Ghosts Again, kde hrála šachy v kápích připomínajících film Ingmara Bergmana Sedmá pečeť, znělo to jako svěží pop.
Poté, co Depeche Mode přežili svůj díl zážitků blízkých smrti (Gahan například v roce 1996 zemřel na dvě minuty na předávkování kokainem a heroinem), patřila londýnská zastávka Depeche Mode u příležitosti jejich patnáctého alba Memento Mori k nejčernějším oslavám altronických průkopníků. Vzhledem k tomu, že bylo nahráno ve stínu loňské smrti klávesisty Andyho Fletchera, nebylo překvapením, že z mnoha jejich temných témat - posedlost chtíčem, tvrdé drogy, evangelizace, chamtivost, sžíravá romantika - se do popředí dostala smrtelnost. Třeskavý industriál My Cosmos Is Mine zahájil vystoupení jako postapokalyptický pohřební pochod, nicméně vzdor je v hudbě Depeche zakotven a jakmile Gahan odhodil sako a vrhl se do smutku vzdorujících dervišských otáček při Walking in My Shoes, to, co následovalo, bylo samotnou definicí death disco.
Emoce přirozeně vzplály. Na Fletchera se vzpomínalo na celopódiových obrazovkách během silné World in My Eyes, It's No Good zněla, jako by byla prošla životním průmyslovým mlýnkem, a strohé drama In Your Room dosáhlo filmových extrémů. Bojovný postoj kapely byl také nakažlivý: euforický zpěv při protestní popové klasice Everything Counts měl vůni povstání, když 82 000 návštěvníků pocítilo, jak píseň "chňapá po rukou" na jejich účtech za energie a zvýšení nájemného.
Některý nový materiál naznačoval, že kapela prochází rutinou, ale Gahanovy charakteristické taneční pohyby (například sugestivní loutka) a taková sleaze rocková čísla jako I Feel You se ukázaly jako spolehlivé jako vždy. Přídavek vychutnávající kukuřičnost Just Can't Get Enough, rozehrávající mávající oceán houpajících se paží při Never Let Me Down Again a zadupávající déšť při Personal Jesus se rozléhal jako salva ohňostrojů. Ó, jak krásné truchlení.
Diskuze
Diskuze neobsahuje žádny příspěvek.
Komentáře mohou přidávat jenom registrovaní a přihlášeni uživatelé.