Přátelé, uvítám, když sem budete házet tipy na zaručeně poslouchatelné desky jak hudebně, tak v tomhle případě především zvukově. Dále jakákoliv technická i pseudotechnická debata vítána!
Fedie, CD sice vyhazovat nebudu, tuhle kravinu už jsem jednou udělal a dodnes toho lituju, ale obsah HDD asi inventura nemine
Jinak k tomu sluchátkovemu poslechu… Samo máš recht a je to něco, co mě na sluchátkách nadchlo. Za relativně levno slušná rozborka Pomalu ale začínám chápat, co vám na tom tolik vadí. No, budu šetřit a uvidíme…
Pavle, já četl, že šly prodeje vinylů dost nahoru. Možná by byla cesta, zpřístupnit technologii (stará je na to dost ) běžným uživatelům a ne aby byla směřovaná na absolutní puristy. Vem si, jak dostupnej je díky nadšencům za poslední roky kvalitní digitál… Tam šli šikovný lidi proti proudu a vytváří high endu konkurenceschopnou alternativu za nesrovnatelně menší peníze. Divil bych se, kdyby to u analogu nešlo. Třeba se ale pletu a všechny ty jehličky a ramínka jsou natolik sofistikovanej hardware, že to opravdu lacino dělat nejde, nevím.
Osobně bych do gramce nešel, je to mrtvá technologie…. jako mrtvou technologii bych to neoznacil. V Nemecku se prodalo stejne vinylu jak CD, ale je to take modni zalezitost a vyrobci vinylu to vedi a hresi spatnou kvalitou vylisku. Oznacil bych to jako za technologii, ktera jednou zmizi, ale to uz tu take jednou bylo. Na druhy pokus, nejpozdeji na treti se to digitalu urcite podari.
Kdyz ale jehla zajede do vinylu vyloudi nepopsatelny zvuk a panove verte, ze vim o cem mluvim a proto ten vinyl tak branim.
....Třeba se ale pletu a všechny ty jehličky a ramínka jsou natolik sofistikovanej hardware, že to opravdu lacino dělat nejde, nevím.
... Heri, ano i ne. Co se tyce pravidla hodne muziky za malo penez je firma Pro- Ject. Mel uz jsem od nich tri gramofony a jsou to skutecne odbornici, kteri vi co je dulezite a co ne.
Heri hezky clanek. Popisuje v podstate hlavni pravidla prehravani desek. Hodne se mluvi o tom opotrebeni. Ano, samozrejme, neni to laser, ktery cte, nybrz jehla, ktera klouze. Je to velmi velmi o cisteni a hlavne profylaxi. Teta rikala prach je nas vrah a u vinylu to plati dvojnasobek.
Velmi dobra vec je to, co je na dolnim linku. Skvele je take spolubezne cistici ramenko. Je umisteno pred jehlou a jeho veverci chloupky, ktere jsou dokonale jemne, brani prvnimu stretu s prachem. S ruznymi emulzemy opatrne. Nemam je moc rad a dokonale vycistit desku dokaze jenom naprosty profesional, vlastnici spickovou mycku. Malou mycku mam a funguje vyborne, ale pouzivam ji pouze v pripade, kdyz nekde poridim spinavou desku. Je zalozena na vykartacovani necistot z drazky, diky - tentokrak chlupum kozim, ktere jsou umysteny ve vanicce se specialni emulzi. Jsou dostatecne tvrde, ale neublizi.
Podstatny je ale ten prach a proti nemu je nutne se branit. Kdyz se nam boj dari, muzeme se tesit dlouhe trvanlivosti bez slysitelneho zkresleni.
Je to fakt pruser, ale vem si to tak, komu to vadi ? Vadilo to Tobe minuly tyden ? O loudnes war jsi jeste nic nevedel. Jejich strategie a marketing vychazi dokonale. Ta vychvalovana hutnost Delty a jeji skvela basa od mnoha fanousku na foru to jenom potvrzuje. Jsem moc rad, ze se nasel zase nekdo jako Ty, Heri a Ota kdo se v tom zacina vice rejpat.
Chce to asi osvetu a verit, ze ten hlas lidu bude vyslysen. Ten digital je sance a zacina se to i slusne rozjizdet. U Delty je to fakt skoda a dost trapny, aby lidi co maji radi hudbu s dobrou nahravku museli sahat k nejakem ripum z vinylu.
Ted vazne, zkusime neco napsat ? Hazet po tanku rajcata bude asi k nicemu, ale mohla by to byt prdel ))
Máte pravdu. Jsem v tomhle směru absolutní skeptik, ale i tak samo rád podepíšu.
Co mě mrzí nejvíc, že se to tak moc dotýká i DM. Že tam není někdo, kdo by udělal na Sony bububu. Vždyť oni takhle znásilňují i práci dalších legend, nejen DM…
Je to blbý srovnání, ale ono je to tak s konzumem obecně. Třeba takový to Gambrinus, myslím, že se to jmenuje… Dělá se to ve velkém, hospodám to nabízí víc, než si může dovolit malý pivovar, ten nabídne “jen” mnohem lepší pivo. Lidi si to přes kvalitu bagatelizující reklamy vychovává k obrazu svému a oni to pak chlastají ve velkém a k čemukoli jinému, byť ve srovnání chuti, ne o moc dražšímu, cítí předem nedůvěru. Pak se můžou všem těm malým pivovarům a jejich fandům akorát tak smát. Nic je netlačí ke zlepšení čehokoli. U nás se jeden hospodský, velký milovník pěnivého moku, snažil dělat tématický akce s ochutnávkou piv menších pivovarů a lidi přesto radši pili tu o bůra levnější kyselinu. Tak s tím přestal… Vemte si takový Svijany… Je to tak 10 let zpátky, kdy se o nich začlo dost nahlas mluvit, že dělají dobrý pivo. Postupně se to dostalo do povědomí a co se nestalo? Dneska maj několikanásobný prodeje a jejich pivo, až na nějaký ty speciály, jde pomalu k šípku. Chjo.
Přitom normy utváří zákazník a kdo kdy ochutnal takovou únětickou dvanáctku, ten už by do sebe zajebaný europivo nenalil. A nebo je prase, kterýmu jde jen o to, že to dává (hraje nahlas)
Aspoň že ten Prazdroj si díky svýmu exportnímu potenciálu, drží nějakou stabilní kvalitu, protože jinak by člověk za slušným pivem musel kilometry dojíždět…
Po delší době jsem zase začal přehodnocovat svoje poslechové preference. Puristi, ozbrojte se nekonečnou trpělivostí, bude to maso
K Vánocům mi pod stromečkem přistála nová sluchátka a já se zase posunul ne snad o level, ale určitě o pár stupínku výš. Nádherně otevřenej, čistej zvuk, detailní pevnej bas, překrásný středy s intimitou, jako by vám zpěváci zpívali přímo do ucha a jiskřivé, až neuvěřitelně prokreslené a přitom neunavující výšky. Tohle všechno má ale jedno ALE… Veškerá tahle nádhera začíná a končí u zvuku starých CD, tak do roku 1995. Výjimky představují většinou hlavně vyloženě audiofilské nahrávky, nebo pár povedených věcí z menších vydavatelství.
Jenže co s tou hnusnou Loudness War, která mě teď bolí ještě víc, než kdy předtím? Purista odpustí, ale zkouším psí kusy s převodem PCM do DSD, abych aspoň trochu získal jakýsi analogový feeling, nahrávku aspoň trochu zjemnil a to i za cenu ztráty živosti digitálu i nějakých těch mikrodetailů. Experimentuju s filtry, dithery, modulátory a čert ví s čím vším, abych aspoň trochu otupil ten hnus. U jednoduchých věcí se to ještě dá snést, ale čím složitější kompozice, tím větší tragédie. Tohle aspoň trošičku pomáhá...
Dnes jsem krásně potichu naslouchal MFTM a SOFADu a to je prostě nádhera, když vás z toho klidu vyruší najednou jako úder hromu jedna pasáž, která pak zase zmizí jako když švihne bičem. V tichých pasážích nechybí NIC, detailu je tam jak nasráno, ale není nijak vtíravý. Člověk si úplně představuje ty planární měniče, jak krásně vibrují. No a pak si bez veškerých srágor okolo pustím nový Chvrches a je to děs. Jaká to mohla být krásná deska… Tohle je největší zlo tak krásnýho koníčka jakým je hi-fi, bo na nějakých bedýnkách za bůra by mě to nejspíš vůbec netrápilo.
Nebo přímé srovnání Thunder od ACDC na původním CD a na remasteru. Na prvním se blýská někde v dálce abouře se pomalu ale jistě blíží, aby pak blesk a hrom udeřil s netušenou intenzitou a přitom s nádhernými dozvuky. Na remasteru je už úvodní pasáž poněkud blýskavá a když udeří hrom, je to jenom akorát zalézt si pod střechu, protože v tomhle bordelu by psa nevyhnal. Tak se mi divte, že zkouším takový pokusy